13/12/2023

Doručovanie v časových slotoch zlepšuje zákaznícku skúsenosť aj počas Vianoc

Časové intervaly pomáhajú znižovať pravdepodobnosť neúspešných alebo zmeškaných doručení z
e-shopov a zlepšujú celkovú spokojnosť zákazníkov. Platí to aj v rušnom predvianočnom období.


Plánované doručovanie zlepšuje koordináciu logistických procesov dopravcov a dodávateľov, ktorí
dokážu efektívnejšie manažovať svoje zdroje. Z časových intervalov však ťažia predovšetkým
zákazníci, pretože si môžu zvoliť preferovanú dobu doručenia tovaru domov. Je to pohodlná možnosť
obzvlášť v predvianočnom zhone, počas ktorého šetria čas strávený v preplnených obchodoch.


„Kombinácia širokého sortimentu výrobkov, ktoré možno objednať cez internet, a stále sa zvyšujúcich
očakávaní zákazníkov ukazuje rovnakým smerom – konkurencieschopní ostanú tí, ktorí dokážu
poskytnúť rýchle a presné doručenie. Organizácia rozvozu zásielok do časových okien, ktoré si
vyberajú zákazníci sami, vyžaduje efektívny systém prepravy a plánovania, ktorý optimalizuje trasy a
zároveň dodržiava termíny dodávok,“
hovorí Ivo Velíšek, CEO technologicko-logistickej spoločnosti
DODO pre Slovensko a Česko.


Časové okná umožňujú rozvoz zásielok na mieru zákazníkovi


Na doručení v konkrétnom časovom slote zákazníci oceňujú predovšetkým flexibilitu
a predvídateľnosť. Na Slovensku je najbežnejšie dostupné v segmente online supermarketov. „V
predvianočnom zhone je našou prioritou poskytnúť našim zákazníkom všetky možnosti, ktoré im
uľahčia nákupy. Jednou z nich je objednanie potravín online a doručenie domov v časovom okne,
ktoré si sami zvolia. Zákazníci si tak môžu presne naplánovať svoj deň a nestrácať drahocenný čas.
Vďaka spolupráci s firmou DODO majú zákazníci na výber doručovacie okná v hodinových intervaloch
a zároveň doručenie objednávky v deň objednania,“
hovorí Martin Bulla, prevádzkový riaditeľ Tesca
na Slovensku.


Technológie nie sú nadštandard, ale nutnosť


Dôležitou súčasťou plynulého procesu doručovania je dostupnosť vozidiel a kuriérov, ktoré dokáže
zaistiť inovatívna mestská logistika založená na dátach a moderných technológiách. Vďaka nim je
možné predvídať nástrahy, ktoré môžu na cestách potenciálne vzniknúť. Logistické spoločnosti by tiež
mali mať prehľad o svojej flotile v reálnom čase, čo im umožní nielen sledovať vozidlá, ale aj
monitorovať dopravné a poveternostné podmienky, aby mohli v prípade potreby upraviť trasy a
harmonogramy.


Nevyhnutné sú spoľahlivé komunikačné kanály so zákazníkmi, ktorí musia byť informovaní o termíne
dodania alebo o akýchkoľvek zmenách – prostredníctvom e-mailu, SMS alebo mobilných aplikácií.
Aby mohli logistické spoločnosti ponúkať kratšie dodacie lehoty, potrebujú dostatok kuriérskych a
administratívnych pracovníkov.


Dosiahnutie týchto podmienok ide ruka v ruke s investíciami do technologických riešení, aby
logistické spoločnosti dokázali zvýšiť svoju produktivitu a znížili pravdepodobnosť vzniku chýb. „V
neposlednom rade je nevyhnutná užšia spolupráca medzi e-shopmi a dodávateľmi, aby sa dodržali
požadované časy doručenia a zabezpečilo sa efektívne fungovanie celého dodávateľského reťazca. To
zahŕňa zdieľanie údajov, zosúladenie harmonogramov a automatizáciu procesov,“
dodáva Ivo Velíšek.

_ _ _ _ _

O spoločnosti DODO


Doménou spoločnosti DODO je moderná a ekologicky šetrná mestská logistika riadená komplexnou dátovou platformou, ktorá firme zaisťuje maximálnu efektivitu a presnosť pri doručovaní, najčastejšie hneď v deň objednania. Technologicko-logistická firma DODO je spoľahlivým riešením poslednej míle pre B2B klientov ako Tesco, KFC, NAY, Decathlon, Rossmann alebo Dr. Max. DODO, ktorá aktuálne operuje s viac ako 2 300 kuriérmi a 1 000 vozidlami, poskytuje svoje služby v domácej Českej republike, na Slovensku, v Maďarsku, Poľsku, Nemecku, Rakúsku a Bulharsku. Rebríček Deloitte Technology Fast 50 zaradil DODO medzi najrýchlejšie rastúce firmy v regióne strednej Európy