18/04/2023

Novinka na Slovensku: Vďaka NAY a DODO donáška elektroniky ešte v deň jej objednania

Bratislava, 18. apríl 2023

  • Najväčší slovenský maloobchodný predajca spotrebnej elektroniky NAY spolu
    s technologicko-logistickou spoločnosťou DODO spúšťajú na Slovensku dodávku
    elektrospotrebičov v deň ich objednania.
  • Ako vôbec prvé subjekty na slovenskom trhu prinášajú zákazníkom možnosť nechať si
    doručiť novú práčku, sušičku, chladničku, umývačku riadu a ďalšie veľké spotrebiče už
    počas dňa ich objednania. Služba rýchleho dodania zahŕňa aj vynesenie spotrebiča na
    poschodie, kde zákazník býva, základné zapojenie a odvoz starého zariadenia.
  • Služba bude dostupná zákazníkom v celej Bratislave.

Spotrebná elektronika je jedným zo segmentov maloobchodu, do ktorého digitalizácia prenikla
medzi prvými a kde si ľudia zvykli nakupovať online oveľa skôr ako v iných odvetviach, napríklad v
oblasti módy alebo nákupu potravín. Kvalita a rýchlosť doručovacích služieb sa v tejto oblasti
neustále vyvíja, ale rovnako rastú aj očakávania zákazníkov. Preto NAY inovuje svoje logistické
služby. K nedávno zavedenej službe sledovania objednávky v reálnom čase na mape dnes pridáva
v spolupráci s DODO novú unikátnu službu, s ktorou chce priniesť čo najlepšiu zákaznícku
skúsenosť s online nakupovaním.


„Dostupnosť a rýchlosť dodania pri kúpe nového spotrebiča môže byť pre zákazníka rozhodujúcim
a prioritným faktorom. Aj pri veľkej bielej technike – najmä, keď stará mraznička alebo chladnička
vypovedá službu a je potrebné ju okamžite nahradiť. S našou službou doručenia v ten istý deň tieto
situácie riešime. Dávame zákazníkom možnosť objednať si nový spotrebič rýchlo a nahradiť ho ešte
v deň objednania aj s komplexnými službami pre bezstarostný nákup. Nový spotrebič bude
vynesený, rozbalený a zapojený. Starý spotrebič, samozrejme, odvezieme,“
komentuje Emil Huraj,
obchodný a marketingový riaditeľ NAY.


Obchod, ktorý doručí tovar rýchlejšie, si vyberie 84 % zákazníkov


Spoločnosť NAY zavádza novú službu ako reakciu na podnety zákazníkov a spotrebiteľský trend,
ktorý ukazuje, že na rýchlosti záleží. Podľa štúdie, ktorú pre spoločnosť DODO uskutočnila
spoločnosť Perfect Crowd, je rýchlosť doručenia pre zákazníkov rozhodujúcim faktorom pri výbere
medzi e-shopmi s produktmi s podobnou cenou. Až 84 % zákazníkov si vyberie obchod, ktorý je
schopný dodať tovar rýchlejšie, a expresné dodanie motivuje 90 % zákazníkov k opakovaným
nákupom.


Naopak, príliš dlhé dodacie lehoty sú pre 61 % nakupujúcich dôvodom na opustenie nákupného
košíka.

„Doručenie v konkrétnom hodinovom intervale v deň objednávky je niečo, na čo si zákazníci rýchlo
zvykli napríklad pri doručovaní potravín. Nie je preto prekvapujúce, že začínajú požadovať podobný
štandard služieb aj pri iných druhoch tovaru. V segmente elektro je potreba rýchleho a pohodlného
doručenia úplne prirodzená. Pri spotrebičoch, ktoré vážia desiatky kilogramov a ich zapojenie si
často vyžaduje odborný zásah, je služba rýchleho a pohodlného doručenia naozaj obrovským
posunom v zákazníckej skúsenosti. Sme radi, že top hráč vo svojom segmente, spoločnosť NAY, vidí
túto príležitosť a tešíme sa na to, ako na túto revolučnú službu, ktorá nemá v segmente veľkých
spotrebičov na Slovensku konkurenciu, zareagujú zákazníci,“
hovorí Peter Menky, Chief
Commercial Officer spoločnosti DODO.


Spustením novej služby „Doručenie dvoma kuriérmi“ chce DODO priniesť služby, z ktorých už
spoločnosť pomohla vytvoriť štandard trhu v iných segmentoch, aj do tých oblastí elektronického
obchodu, kde bežné doručovacie služby zaostávajú. Technologicko-logistická spoločnosť DODO
vytvorila štandardy v oblasti doručovania potravín, kde doručuje pre značky ako Tesco, Billa,
Košík.cz, Spar, Albert, Penny, či v segmente liekov, ktoré DODO doručuje v režime toho istého dňa
zo siete lekární Dr.Max. Špecifickým zameraním novej služby „Doručenie dvoma kuriérmi“ je
nadrozmerný tovar, ako veľké elektrické spotrebiče, nábytok, objemné športové vybavenie a iné
druhy tovaru, ktoré si vyžadujú väčšie vozidlá a dvoch kuriérov na vyloženie. Cieľom spoločnosti
DODO je, aby sa kvalitné doručovanie v ten istý deň a v konkrétnych časových intervaloch vo
všetkých segmentoch stalo štandardom na trhu.


O spoločnosti DODO


Doménou spoločnosti DODO je moderná a ekologicky šetrná mestská logistika riadená komplexnou dátovou platformou, ktorá firme zaisťuje maximálnu efektivitu a presnosť pri doručovaní, najčastejšie hneď v deň objednania. Technologickologistická firma DODO je spoľahlivým riešením poslednej míle pre B2B klientov ako Tesco, KFC, NAY, Decathlon, Rossmann alebo Dr.Max. DODO, ktorá aktuálne operuje s viac ako 2 300 kuriérmi a 1 000 vozidlami, poskytuje svoje služby v domácej Českej republike, na Slovensku, v Maďarsku, Poľsku, Nemecku, Rakúsku a Bulharsku. Rebríček Deloitte Technology Fast 50
zaradil DODO medzi najrýchlejšie rastúce firmy v regióne strednej Európy.

O spoločnosti NAY


Spoločnosť NAY pôsobí na slovenskom trhu už viac ako 30 rokov, a to v pozícii najväčšieho maloobchodného predajcu spotrebnej elektroniky, ktorý ponúka rozsiahly sortiment svetových značiek bielej, čiernej a IT techniky a širokým portfóliom súvisiacich služieb. Svoje pôsobenie začala spoločnosť začiatkom 90. rokov ako distribútor svetových značiek elektroniky. Od roku 1992 začala spoločnosť budovať vlastnú sieť maloobchodných predajní. V roku 1998 vytvorila koncept veľkoplošných
predajní pod registrovanou značkou NAY Elektrodom, ktorý postupne rozšírila po celom Slovensku. V roku 2014 odkúpila sieť predajní Electro World na Slovensku a v Českej republike. V súčasnosti prevádzkuje 39 predajní NAY na Slovensku a 29 predajní Electro World v Českej republike. Jej vernostný klub NAY Extra klub má viac ako milión členov. S podielom na trhu viac ako 20 % je NAY lídrom na slovenskom maloobchodnom trhu s elektronikou. Viac informácií nájdete na www.nay.sk