31/03/2023

Prečo je DODO tou správnou voľbou pre online supermarkety?

DODO dodávka potravín

Spoločnosť DODO je v súčasnosti jedným z najväčších hráčov v donáške potravín v Európe. V priebehu niekoľkých rokov sa jej podarilo zdokonaliť svoje technológie a postupy tak, že jej dôverujú aj najznámejší online obchodníci v tomto segmente. Ako zaisťuje 100 % kvalitu doručenia čerstvých aj mrazených potravín?

Online supermarkety sú celosvetovo čoraz obľúbenejšie. Podľa štúdie výskumnej spoločnosti Statista mali nákupy z online supermarketov 75 % podiel na celkových online objednávkach jedla. Dáta navyše ukazujú, že príjmy segmentu online supermarketov medzi rokmi 2022 a 2024 ďalej porastú o 18,9 %. Trend sa najrýchlejšie rozvíja vo Veľkej Británii, Francúzsku alebo Holandsku. Slovensko je v tomto smere konzervatívnejšie, avšak záujem o pohodlné online nakupovanie potravín narastá.

Kvalita, rýchlosť a udržateľnosť

Každý klient vyžaduje pre svojich zákazníkov to najlepšie. Dôležitá je predovšetkým rýchlosť a presnosť doručenia v rámci maximálne dvojhodinového časového slotu, pretože ohlásené doručenie medzi 8:00 až 18:00 znamená pre zákazníka nepríjemné domáce väzenie. Pre plynulé doručovanie je tiež nevyhnutná dostupnosť vozidiel a kuriérov. Riešením je flexibilná a inovatívna mestská logistika, ktorá sa dokáže kedykoľvek prispôsobiť situácii a vie predvídať všetky nástrahy a komplikácie, ktoré môžu vzniknúť pri doručovaní na poslednej míli.

Podstatné je aj samotné vystupovanie kuriéra – pozdraví, predstaví sa, spomenie značku klienta a aktívne ponúkne, že nákup odnesie do bytu.

Pre klientov a koncových zákazníkov je čoraz dôležitejšia otázka šetrnosti voči životnému prostrediu. Spoločnosť DODO poskytuje služby, ktoré sa snažia o znižovanie uhlíkovej stopy mestskej logistiky a udržateľnosť je jedným z jej hlavných cieľov.

DODO ako logistický partner (nielen) pre supermarkety

V spoločnosti DODO dokážeme zabezpečiť maximálne kvalitné doručenie tovaru vo viacerých segmentoch. Zvládneme expresné doručenie hotových jedál, doručenie liekov alebo rezaných kvetov v ten istý deň a v rámci segmentu potravín sa postaráme o dovoz nákupu z online supermarketov v najvyššej kvalite. Aby sme dokázali uchovať stopercentnú čerstvosť, používame špeciálne vybavenie a dodržiavame vyššie štandardy, než sa od nás vyžaduje.

Základom je bezpečnosť a čistota vybavenia

Hoci prepravujeme predovšetkým balené potraviny, dodržiavame najvyššie potravinárske štandardy, ktoré by stačili aj na nebalené potraviny. Bezpečnosť termoboxov zaisťujeme v prvom rade tým, že kontrolujeme certifikáty výrobcu, či sú vhodné na styk s potravinami (napr. žiadne toxické lepidlá).

Aby sme zabezpečili 100 % kvalitu prepravovaných potravín, dodržiavame vyššie hygienické normy, ako vyžaduje zákon.

Čistota je absolútne nevyhnutná, preto sa pravidelne staráme aj o naše vybavenie. Najmenej raz za 14 dní dôkladne umyjeme všetky termoboxy a raz mesačne ich čistíme ozónom, ktorý ničí všetky baktérie a vírusy a poradí si aj so zápachom. Účinnosť našich opatrení pravidelne overujeme odoberaním vzoriek z termoboxov a ich následnými laboratórnymi analýzami.

Rovnaký proces čistenia (vrátane ozónu) sa uplatňuje aj na nákladný priestor našich vozidiel. O naše vozidlá sa staráme aj navonok, aby čo najlepšie reprezentovali nás a značky našich klientov.

Dodržiavame teplotný reťazec

V prípade niektorých klientov (napr. Tesco) sme plne zodpovední za dodržiavanie teplotného reťazca. V praxi to znamená, že musíme byť schopní udržiavať rôzne teploty tovaru aj v rámci toho istého termoboxu alebo chladiaceho skladu.

Napríklad čerstvé mleté mäso a ryby udržiavame v teplotnom rozmedzí 0 až 4 °C, zatiaľ čo mliečne výrobky majú hornú hranicu 8 °C. V prípade mrazených potravín zabezpečujeme teplotný reťazec pomocou suchého ľadu. Aby sme zabezpečili požadovanú teplotu pre všetky potraviny, umiestňujeme ich do úrovní a oddeľujeme ich mraziacimi doskami, ktoré nám umožňujú udržiavať stabilnú ideálnu teplotu pre každú úroveň.

Dôkladne vyškolení kuriéri

Veľkú časť dojmu z doručenia zanecháva v zákazníkovi aj správanie kuriéra, preto dbáme na to, aby boli vyškolení, a to na samotnú prácu, ako aj na bezpečnosť. A keďže každý klient má trochu iné požiadavky, školenie vždy prispôsobíme na mieru. Dodržiavanie celosvetových noriem zabezpečuje okrem iného aj náš Etický kódex kuriéra.

Kódex správania kuriéra obsahuje pravidlá správania platné pre všetkých kuriérov DODO.

Každý kuriér spoločnosti DODO musí mať pri sebe platný preukaz pracovníka s potravinami a reflexnú vestu, aby sa mohol pohybovať okolo vozidla pri nakladaní. Do práce musí chodiť vždy upravený a v čistom oblečení, aby dobre reprezentoval značku klienta. Vo vozidle nikdy nefajčí. Na cestách a pri rozvoze zásielok je zdvorilý a profesionálny a k zákazníkom sa správa vždy ústretovo a priateľsky.

Dodržiavanie kľúčových zásad, samozrejme, overujeme, a to nielen prostredníctvom hodnotenia zákazníkov. Organizujeme náhodné kontroly, aby sme overili a prípadne zlepšili bezpečnosť našich kuriérov pri práci, a prostredníctvom našej technologickej platformy GAIA (nami vyvinutý softvérový ekosystém) monitorujeme aj štýl jazdy našich kuriérov – sú napríklad penalizovaní za časté prudké brzdenie.

GAIA je naša vlastná logistická platforma založená na údajoch, vďaka ktorej sme v mestskej logistike takí efektívni. Stará sa o plánovanie trás, organizáciu zmien a kuriérov a mnohé ďalšie potrebné činnosti.

Nadšení zákazníci a spokojní klienti

Doručenie tovaru je poslednou fázou nákupného procesu, ktorá výrazne ovplyvňuje výsledný dojem zákazníka. Včasné dodanie tovaru, stopercentná kvalita jednotlivých produktov a priateľské, príjemné správanie kuriéra prirodzene zvyšuje tendenciu zákazníka nakúpiť v e-shope znova.

Spoločnosť DODO je hrdá na svoju pozíciu kvalitného a spoľahlivého logistického partnera a neustále sa snaží prinášať všetkým svojim klientom dobrý nákupný zážitok. A pretože sa nám to darí, čoraz viac online supermarketov nám zveruje svoje dodávky. V súčasnosti doručujeme pre e-shopy Tesco, Košík.cz, Spar, Penny Market či Billa.

Hľadáte ideálne logistické riešenie pre poslednú míľu? Neváhajte nás kontaktovať!