Rok 2024 v DODO: O pol milióna doručených zásielok viac s nižším počtom áut a väčším ziskom

Rok 2024 bol v poradí už ôsmym rokom, keď naša spoločnosť rástla aspoň dvojciferne. Minuloročný obrat sa oproti roku 2023 zvýšil o 13 % a vyšplhal sa k sume 67,6 mil. eur. Ešte väčší bol náš rast hrubého zisku a EBITDA. To všetko vďaka investíciám do vylepšovania našej vlastnej technologickej platformy aj prevádzkových vylepšení. Čo ďalšie prezradili čísla?

Rast bez hraníc: silnejší v Nemecku aj Maďarsku
Pre našich klientov sme minulého roku rozviezli takmer 6,5 milióna zásielok v šiestich rôznych krajinách, čo je o cca 500-tisíc viac než v predchádzajúcom roku. Darilo sa nám úspešne rásť v Nemecku, z ktorého sa stal náš druhý najsilnejší trh, a výrazne sme posilnili aj v Maďarsku, kde sme začali rozvážať pre jeden z najväčších obchodných reťazcov – Auchan.

Vyšší zisk vďaka optimalizácii prevádzky
Viac zásielok však neznamenalo viac áut. Práve naopak. Vďaka efektívnejšiemu využitiu rozvozových kapacít sme počet áut aj kuriérov voči roku 2023 znížili.
„V roku 2024 sa nám opäť podarilo rásť rýchlejšie než trh, čo je však dôležité, výrazne sme posunuli našu celkovú prevádzkovú efektivitu. Navyšujeme prevádzkovú maržu aj hrubý zisk a výrazne rastieme aj na úrovni ukazovateľa EBITDA. Oproti roku 2023 sme odviezli o takmer pol milióna objednávok viac, a to s nižším počtom áut aj kuriérov, čo je v súlade s našou snahou o neustále navyšovanie produktivity. Firmu pripravujeme na ďalší rast, a to s dôrazom na efektívne využitie investícií, aby ich objem vždy zodpovedal aktuálnemu tempu rastu,“ opisuje Jana Dostálová, CFO DODO Group.
Podľa predbežných výsledkov sa nám medziročne podarilo zvýšiť hrubý zisk o 36 % a EBITDA dokonca o 66 %. Za tento úspech vďačíme všetkým našim kolegom, kuriérom aj klientom. Veľmi si vážime ich prácu aj dôveru a ďakujeme za ne. Rozhodne však nehodláme zaspať na vavrínoch!

Plány na 2025: Rozšírenie slotového doručenia
V tomto roku nehodláme v nastavenom tempe poľavovať. Našou úlohou je, samozrejme, udržať kvalitu logistiky poslednej míle pre našich súčasných klientov, ako napr. Tesco, Košík, Rewe alebo Samsung. Vzali sme si však za cieľ ešte ďalšiu oblasť: slotové doručovanie. To už v Česku a na Slovensku zaisťujeme pre niekoľko e-shopov a vidíme obrovský potenciál v rozšírení tejto služby.
„Zákazníci dlhodobo dávajú najavo, že chcú byť pánmi svojho času a chcú si svoj tovar prevziať v momente, keď sa to hodí im. Táto túžba po flexibilite je príčinou, prečo tak veľmi narástli na popularite doručovacie boxy. My však veríme, že okrem nich je budúcnosťou e-commerce bezpochyby aj domáce doručenie, len musí vyzerať inak, než je štandardom teraz. Vďaka DODO už dnes môže e-shop ľahko a rýchlo ponúknuť zákazníkom možnosť, aby si dopredu vybrali, v aký deň a čas chcú zásielku doručiť,“ opisuje Michal Menšík, CEO DODO Group.

Ako sa nám bude dariť v zefektívňovaní logistiky poslednej míle a šírení slotového doručovania? To môžete priebežne sledovať tu, na našich sieťach, a, samozrejme, o rok opäť prídeme s kompletným zhrnutím.
