19/06/2024

Slováci si pri nákupoch potravín online cenia úsporu času a doručovanie v časovom okne

Viac než tretina obyvateľov Slovenska objednáva potraviny online niekoľkokrát ročne. Motiváciou je pre nich úspora času, ktorý by inak strávili v rade pri pokladni, a možnosť vybrať si čas, kedy im nákup doručí kuriér. Postoj Slovákov k online nakupovaniu potravín zisťoval prieskum agentúry Nielsen Admosphere pre nás a Tesco.

Pre Tesco rozvážame potraviny od roku 2019. Ponúkame možnosť doručenia nákupu v deň objednávky a hodinové doručovacie intervaly. Chceli sme preto overiť, ako slovenský trh vníma nakupovanie potravín online. Aprílový prieskum ukázal, že za posledný rok nakupovalo potraviny cez internet 35 % Slovákov. Ako najväčšiu výhodu zákazníci vnímajú úsporu času (50,1 %), ale aj to, že im tovar doručíme v čase, ktorý im vyhovuje (26,4 %). Zaujímavým zistením je tiež fakt, že pri online nákupe majú ľudia pocit, že robia menej spontánnych nákupov.

Špeciálne podmienky pre rozvoz potravín

Transport potravín si samozrejme vyžaduje osobitné podmienky. Pri mäse a rybách musíme počas celého transportu dodržať teplotu 0–4 °C, pri mliečnych výrobkoch maximálne 8 °C. Naši kuriéri preto absolvujú špeciálne školenia o manipulácii s potravinami a kvalitu pravidelne kontrolujeme. Hygienickú bezpečnosť termoboxov nechávame laboratórne testovať a nákladný priestor vozidiel čistíme ozónom. Zákazníci tak majú istotu, že im doručíme tovar rovnako čerstvý, ako keby si ho kúpili v obchode. Len bez čakania v radoch a bez stresu.