18/07/2023

Takmer tretina Slovákov chce doručenie v deň objednania, ukazuje prieskum technologicko-logistickej spoločnosti DODO

Doručenie v deň objednania, nazývané aj same-day delivery, je pre ľudí mimoriadne dôležité najmä pri
nákupe v online supermarketoch. Podobný trend sledujeme aj v segmente liekov a zdravotných
doplnkov.

Rýchlosť doručenia tovaru z internetového obchodu je pre Slovákov jedným z najdôležitejších
faktorov, ktoré zohľadňujú pri výbere e-shopu. Potvrdzuje to prieskum technologicko-logistickej
spoločnosti DODO, ktorý ukázal, že až 75 % slovenských spotrebiteľov považuje rýchlosť doručenia za
kľúčovú. Viac ako tretina oslovených by navyše bola ochotná priplatiť si za doručenie v deň
objednania v rozmedzí 4,5 až 6,5 eura.


Tretina respondentov by chcela doručenie v deň objednania


V prieskume sa spoločnosť DODO v spolupráci s výskumnou agentúrou Behavio zamerali na
zmapovanie preferencie zákazníkov v oblasti same-day delivery na Slovensku. Doručenie v deň
objednania by privítalo 30 % respondentov.


„V mestách nad 100-tisíc obyvateľov by svoj tovar chcelo mať doma v deň objednania až 36 %
opýtaných, avšak iba 15 % z nich má k dispozícii rýchle doručenie do 90 minút alebo v rovnaký deň.
Predajcovia, ktorí dokážu ponúknuť doručenie už v deň objednania, môžu získať veľkú výhodu v
konkurenčnom boji a zlepšiť skúsenosť svojich zákazníkov,“
približuje výsledky prieskumu Ivo Velíšek,
CEO technologicko-logistickej spoločnosti DODO pre Slovensko a Česko.


Svoje logistické služby sa rozhodol inovovať aj najväčší slovenský maloobchodný predajca spotrebnej
elektroniky NAY, ktorý v apríli v spolupráci so spoločnosťou DODO spustil možnosť nechať si doručiť
novú práčku, sušičku, chladničku, umývačku riadu a ďalšie veľké spotrebiče už v deň vytvorenia
objednávky.


„Spoluprácu s DODO hodnotíme veľmi pozitívne. Po procesnej stránke funguje služba same-day
delivery bezchybne a stretla sa tiež s veľmi dobrým ohlasom zákazníkov. Najčastejšie po nej siahajú aj
s vynáškou pri nákupe práčky alebo chladničky, ktorú potrebujú začať používať okamžite. Sme radi, že
vďaka DODO môžeme poskytovať zákazníkom na Slovensku unikátnu dopravnú službu a plánujeme
spoluprácu naďalej rozvíjať,“
uviedol František Vámoši, marketingový manažér NAY.


Potraviny domov rýchlo a bezpečne


Doručenie v deň objednania je zmysluplné najmä pri kategóriách produktov, ktoré musia prísť čerstvé.
Pri nákupoch v online supermarketoch preto až 80 % respondentov preferuje doručenie do 90 minút
alebo ešte v ten istý deň. V oblasti online nakupovania potravín majú spotrebitelia vysoké nároky.
Dbajú nielen na rýchle doručenie, ideálne vo vopred určenom čase, ale rovnako očakávajú aj prísne
dodržiavanie hygienických noriem.


„Pozorujeme, že zákazníci sú náročnejší. Rýchlosť, presnosť a čas doručenia sú pre nich kľúčové oblasti
a podľa toho si vyberajú, ktorý e-shop si zvolia v prípade objednania tovaru online. Preto sme aj po
vzájomnej spolupráci s firmou DODO priniesli za posledné obdobie množstvo inovácií pre zákazníkov,
ako skrátenie doručovacieho okna z 2 hodín na 1 hodinu a zároveň doručenie objednávky v deň
objednania,“
hovorí Martin Bulla, prevádzkový riaditeľ Tesco Slovensko.


Zabezpečenie vyššieho štandardu pri donáške potravín zahŕňa dôkladné čistenie vozidiel a obalov,
ktoré prevážajú potraviny. Nevyhnutnou súčasťou donášky potravín je aj dodržiavanie teplotného
reťazca, keďže má priamy vplyv na ich kvalitu. „Dodržiavanie teplotného reťazca je pre nás
samozrejmosťou. V praxi to znamená, že počas prepravy udržujeme odporúčanú teplotu všetkých
doručovaných potravín. Zákazníci sa preto môžu spoľahnúť, že ich tovar doručíme bezpečne a bez
ujmy na kvalite,“
upresňuje Ivo Velíšek.

_ _ _ _ _


Metodológia prieskumu


Kvantitatívny prieskum metódou CAWI realizovala pre technologicko-logistickú spoločnosť DODO výskumná agentúra Behavio. Zber dát prebiehal formou online dotazníka v období od 23. februára do 2. marca 2023 na reprezentatívnej vzorke (vek, pohlavie, región) 1200 respondentov v Slovenskej republike.


O spoločnosti DODO


Doménou spoločnosti DODO je moderná a ekologicky šetrná mestská logistika riadená komplexnou dátovou platformou, ktorá firme zaisťuje maximálnu efektivitu a presnosť pri doručovaní, najčastejšie hneď v deň objednania. Technologicko-logistická firma DODO je spoľahlivým riešením poslednej míle pre B2B klientov ako Tesco, KFC, NAY, Decathlon, Rossmann alebo Dr. Max. DODO, ktorá aktuálne operuje s viac ako 2 300 kuriérmi a 1 000 vozidlami, poskytuje svoje služby v domácej Českej republike, na Slovensku, v Maďarsku, Poľsku, Nemecku, Rakúsku a Bulharsku. Rebríček Deloitte Technology Fast 50 zaradil DODO medzi najrýchlejšie rastúce firmy v regióne strednej Európy.