17/10/2023

Tri cesty k integrácii e-shopu na DODO

implementace DODO

V spoločnosti DODO spájame logistiku a technológie, preto sú pre nás dôležité dáta. Potrebujeme ich nielen na včasné doručenie objednávok vašim zákazníkom, ale aj na efektívne plánovanie trás. Vy máte vďaka našim technológiám možnosť sledovať objednávky v reálnom čase. Poďte sa s nami pozrieť, aké sú 3 najčastejšie možnosti integrácie vášho e-shopu do našich systémov a aké sú výhody a nevýhody jednotlivých riešení.

Jednotlivé typy prepojení sa líšia mierou automatizácie procesu objednávania rozvozu alebo škálovateľnosťou. Na druhej strane spoločnou výhodou všetkých riešení je kontrola nad kapacitou. Inými slovami, možnosť zobraziť na vašej webovej stránke vopred dohodnutý počet časových slotov pre doručenie, ktoré sa postupne predávajú.

Integrácia API

Integrácia API (Application Programming Interface) prináša obom stranám najväčšiu flexibilitu, ako aj možnosť automatizovať prácu s objednávkami. Z technického hľadiska je proces pripojenia náročnejší, ale keď ho nastavíme, odpadne vám veľa starostí a manuálnej práce.

Výhody integrácie API:

Prispôsobiteľnosť. Integrácia API je veľmi flexibilná a celý proces doručenia vieme prispôsobiť vašim potrebám. 

Aktualizácie v reálnom čase. Informácie o doručení v reálnom čase zlepšujú možnosti sledovania a správu zásielok. 

Automatizácia. Vďaka rozhraniu API sa vyhneme manuálnemu prepisovaniu dát, čo nám aj vám uľahčuje celý proces doručovania s minimom chýb. 

Škálovateľnosť. Integrácia API môže rásť spolu s vaším podnikaním. My a aj softvér budeme pripravení na zvýšený objem zásielok. 

Integrácia s ďalšími systémami. Ak potrebujete, aby sme sa pripojili k viacerým systémom, napríklad k systému WMS alebo účtovnému softvéru, najlepšie to dokážeme pomocou rozhrania API.

Nevýhody integrácie cez rozhranie API:

Vyššie technické požiadavky. Integrácia API si vyžaduje technické zručnosti na nastavenie a správu. Ak nemáte vlastný IT tím, proces môže byť náročnejší. 

Čas potrebný na implementáciu. V porovnaní s inými možnosťami môže nastavenie integrácie API trvať dlhšie.

Shoptet plugin

Pre tých z vás, ktorí používajú Shoptet, sme vytvorili špeciálny plugin, ktorý automatizuje proces doručovania. Jeho integrácia je veľmi jednoduchá.

Výhody pluginu Shoptet:

Jednoduchá integrácia. Plugin Shoptet sme vyvinuli tak, aby sa dal ľahko integrovať do vášho systému. Nevyžaduje si špeciálne technické znalosti, všetko môžete ovládať v administrácii e-shopu Shoptet. 

Automatizácia. Plugin automaticky synchronizuje objednávky z vášho e-shopu s našimi systémami v reálnom čase. Vďaka tomu nedochádza k prepisovaniu alebo preposielaniu dát. 

Zníženie počtu chýb. Vďaka automatizácii a synchronizácii v reálnom čase sa znižuje pravdepodobnosť chýb v procese doručovania. 

Efektívnosť. Používaním nášho pluginu znížite časovú náročnosť vybavovania doručovania, takže sa môžete sústrediť na iné oblasti svojho podnikania.

Nevýhody pluginu Shoptet:

Obmedzené možnosti prispôsobenia. Hoci sme plugin Shoptet navrhli pre maximálne možnosti integrácie, nie je taký prispôsobiteľný ako API.  

Závislosť od jediného poskytovateľa. Ak sa rozhodnete, že v budúcnosti nebudete prevádzkovať svoj e-shop na Shoptet, budete musieť riešiť aj novú integráciu DODO.

Customer portal

Treťou možnosťou, ako nám odovzdať údaje, je naša služba „Customer portal“. Na tejto platforme môžete manuálne nahrávať objednávky, napríklad vo formáte CSV. My potom zabezpečíme ich doručenie.

Výhody zákazníckeho portalu:

Jednoduchosť. Riešenie cez zákaznícky portál si nevyžaduje zložitú implementáciu IT ani prepojenie so systémom. Je preto ideálne pre menšie e-shopy alebo pre tie obchody, ktoré spracúvajú menší počet objednávok. 

Nízke náklady. Customer portal nevyžaduje žiadne dodatočné náklady na IT riešenie. Je rýchly, ľahko použiteľný a nákladovo efektívny. 

Možnosť exportu reportov. Správy o objednávkach a dodaní je možné z portálu exportovať vo formáte CSV a následne nahrať do iných nástrojov, ktoré používate.  

Informácie o stave objednávky. Po prihlásení do Customer portal máte možnosť sledovať, kedy bude zásielka doručená. Uvidíte aj informácie o prípadnom meškaní kuriéra.

Nevýhody zákazníckeho portálu:

Manuálna práca. Na rozdiel od integrácie API alebo pluginov Shoptet si Customer portal vyžaduje manuálne zadávanie objednávok, čo môže byť časovo náročné. 

Menšia škálovateľnosť. Riešenie Customer Portal je ideálne pre menšie objemy objednávok. Väčším partnerom alebo rýchlo rastúcim e-shopom môže portál časom prestať vyhovovať. 

Menšia miera automatizácie. Customer portal nemá takú úroveň granularity ako integrácia API alebo plugin Shoptet. To môže viesť k väčšiemu počtu chýb v procese doručovania. 

Zložitejšie zadávanie expresných dodávok. Ak potrebujete expresne doručiť väčší počet zásielok, musíte ich do systému zadávať sami ručne.

V DODO dokážeme spracovať menšie objednávky a veľké objemy zásielok s minimálnou alebo úplnou automatizáciou. Záleží len na vás a potrebách vášho e-shopu. Vždy s vami budeme spolupracovať pri výbere riešenia, ktoré maximalizuje efektivitu a zlepšuje zákaznícku skúsenosť. 

Chcete diskutovať o tom, ktorý spôsob integrácie je pre váš e-shop najlepší? Kontaktujte nás