5 dôvodov pre zavedenie same day delivery vo vašom e-shope
Pritiahnuť nových zákazníkov, zvýšiť lojalitu tých existujúcich či zabezpečiť, aby ľudia neopúšťali svoj nákupný košík. Nejeden manažér alebo manažérka chcú v týchto oblastiach excelovať. Okrem frekventovanej reklamy či vylepšeného UX webu môže byť kľúč k úspechu ukrytý…
…v doručení v deň objednania. Ukázal to nedávny prieskum nákupného správania v strednej Európe. Pozrite sa spolu s nami na 5 oblastí, v ktorých same day delivery preukázateľne prináša výsledky.
1. Naplňte stále vyššie očakávania vašich zákazníkov
Náš najnovší prieskum trhu ukázal, že tri štvrtiny nakupujúcich na Slovensku, v Českej republike a v Maďarsku považujú rýchle doručenie tovaru z e-shopu za kľúčový faktor pri nákupe. V Nemecku je to až 77 %. Približne tretina respondentov z generácie Z vo všetkých sledovaných krajinách uprednostňuje doručenie v ten istý deň. Vo svete online nakupovania sa teda očakávania zákazníkov neustále vyvíjajú a je nevyhnutné udržať s nimi krok.
2. Využite rozdiel medzi preferovaným a bežne dostupným časom doručenia
Hoci značná časť zákazníkov preferuje doručenie v deň objednania, nie všetci ho majú aj k dispozícii. Doručenie v ten istý deň alebo do 90 minút by chcelo využívať 30 % nakupujúcich na Slovensku, ale iba 15 % má možnosť si ho skutočne objednať. Zvyšným 15 % e-shopy túto možnosť neponúkajú. Internetovým predajcom, ktorí zavedú doručenie v ten istý deň, sa tak otvára významná príležitosť na rast. Dobrou správou je aj to, že viac ako tretina respondentov (37 %) je ochotná zaplatiť od 4,5 do 6,5 eura a pätina dokonca ešte viac.
3. Ponúknite flexibilitu a komfort
Doručenie v ten istý deň nie je pre zákazníkov luxusom, v mnohých prípadoch je to nevyhnutnosť. Často ho využívajú ľudia, ktorým sa niečo minulo alebo potrebný tovar zabudli kúpiť. Na Slovensku je 63 % online nákupov s doručením v deň objednania práve takouto naliehavou potrebou. Takmer polovica ľudí však využíva same day delivery aj pri plánovaných nákupoch. V tomto smere jednoznačne zabodujú e-shopy, ktoré ponúkajú rýchle doručenie.
4. Menej opustených košíkov
Trápia vás nedokončené nákupy a opustené košíky? Dôvodom môže byť cena za doručenie. Vysoké náklady na dopravu sú totiž jedným z dôvodov, prečo zákazníci zatvoria okno prehliadača a neodošlú objednávku. Náš spotrebiteľský prieskum ukázal, že 69 % slovenských zákazníkov nedokončí nákup, ak je pre nich doprava príliš drahá. Vďaka cenovo dostupnému doručeniu v ten istý deň môžete predísť nedokončeným nákupom a zabezpečiť vyšší konverzný pomer.
5. Väčšia lojalita vďaka šetrnosti k životnému prostrediu
Ohľaduplnosť k životnému prostrediu je rozhodovacím faktorom pre čoraz viac zákazníkov. 27 % Slovákov uviedlo, že ekologická doprava je pre nich kľúčovým faktorom pri online nákupe. Investíciami do ekologickejších možností doručenia a propagáciou svojho záväzku k ochrane životného prostredia môžete tak prilákať a zároveň udržať ekologicky uvedomelých zákazníkov.
Doručenie v deň objednania môže vášmu e-shopu poskytnúť významnú konkurenčnú výhodu. Same day delivery vám prináša:
- príležitosť zamerať sa na ľudí, ktorí preferujú rýchle doručenie tovaru, ale momentálne takú možnosť nemajú,
- šancu prilákať zákazníkov, ktorí sú pod tlakom a potrebujú tovar rýchlo,
- väčší potenciál nákupu od ekologicky zmýšľajúcich zákazníkov,
- splnenie rastúcich očakávaní zákazníkov,
- vyššia miera konverzie.
Ste pripravení predbehnúť konkurenciu prostredníctvom doručenia v deň objednania? Ak áno, kontaktujte nás a začnite využívať exkluzívnu službu DODO same day delivery a objavte všetky výhody, ktoré rýchle doručenie prináša.